Kingdom Rush – Poradnik

Chyba każdy zna Kingdom Rush, jest to typowa gra tower defense, o bardzo rozbudowanym zapleczu poziomów.

Chciałbym przedstawić poradnik do gry:

Widok Ekranu:

gry online, kingdom rush

Powyżej oznaczone fragmentu ekranu gry:

  1. Serce to liczba żyć (ilość potworów, które mogą uciec). Obok nasze złoto. Poniżej numer fali ataku potworów.
  2. Miejsce obok flag to cel potworów- gdy tam dojdą, uciekną nam…
  3. Opcje techniczne. Pierwsza ikonka to encyklopedia (opis wieżyczek i inne ciekawostki), w środku pauza, z prawej opcje dotyczące dźwięku, grafiki oraz możliwość restartu/zakończenia gry.
  4. Potwory. Gdy naciśniemy na któregoś z nich, wyświetlą nam się o nim informacje w miejscu nr 10.
  5. Nasze wieżyczki. Klikając na którąś z nich, uzyskamy informacje w miejscu nr 10. Klikając na złotą strzałkę możemy je rozbudować (ulepszyć).
  6. Cmentarz. Pojawia się na niektórych poziomach, wychodzą z niego groźne Zombi.
  7. Wolne miejsca na kolejne wieżyczki.
  8. Najeżdżając na symbol z czaszką, uzyskujemy informacje o potworach, które wyjdą w kolejnej fali. Klikając na czachę, wywołujemy natychmiastowo kolejne potwory (za co uzyskujemy drobne sumy złota).
  9. Broń dodatkowa- meteoryty oraz posiłki (opis poniżej).
  10. Belka dolna zawiera informacje o aktywnym obiekcie (wieżyczka, żołnierz lub wróg.

 


Potwory:

Potwory wychodzą falami, po kilku-kilkunastu naraz. Za zabicie każdego z nich dostajemy określoną ilość złota (im silniejszy, tym więcej złota). Gdy pojawi się nowy (silniejszy) potwór, zostanie nam to zasygnalizowane po lewej stronie ekranu (tam też sprawdzimy jego słabe i mocne strony). Klikając na danego potwora, wyświetli nam się ilość jego punktów życia , liczbie zadawanych uszkodzeń (naszym żołnierzom z Koszar).

Niekiedy ścieżki są rozwidlone, wtedy potwory mogą chodzić różnymi trasami. Kierują się one jednak zawsze do jednego wyjścia, oznaczonego 2 flagami i symbolem herbu. Po chwili gry, przy wyjściu (lub wyjściach) potworów, pojawią się wizerunki czaszek. Najeżdżając na nie, wyświetli nam się informacja o składzie kolejnej fali ataków. Gdy klikniemy LPM na czaszkę, wtedy kolejne potwory wyjdą od razu, a my uzyskamy trochę dodatkowego złota (im wcześniej wywołamy kolejny atak, tym więcej złota).

 

Cechy Potworów:

Każdy potwór jest unikalny, ma swoje punkty życia, zbroję, odporności, siłę ataku, a także któreś z poniższych cech. Od nich zależy, która wieżyczka najszybciej zabije takiego potwora.

 

Szybkość– Podstawowa cecha potwora. Szybkie potwory potrafią błyskawicznie dojść na koniec mapy, szczęśliwie posiadają słabą wytrzymałość. Z kolei powolne potwory bywają piekielnie wytrzymałe i opancerzone.

Uzbrojenie– Wpływa na wysokość ran, które potwory zadają naszym żołnierzom. Wieżyczki z kolei są bezpieczne.

Opancerzenie– Wrażliwość na ataki fizyczne (niemagiczne).

Latanie– Potwory latające mogą być zaatakowane jedynie przez wieżyczki łucznicze i magów, oraz ewentualnie barbarzyńców z rzucanymi toporami. Potwory takie bywają szybkie, ale mało wytrzymałe.

Odporność na Magię– Niektóre potwory posiadają umiejętność odporności na czary naszych Magów. Takie istoty zazwyczaj jednocześnie bywają wrażliwe na ataki fizyczne.

Strzelanie– Potwory strzelające mogą z daleka atakować naszych żołnierzy. Na szczęście nie są zbyt silne, ani wytrzymałe.

Rozmnażanie– Najtrudniejszy z wrogów. Potrafi wskrzeszać lub przywoływać mniejsze potworki. W ostatnich planszach są to Nekromanci, których bardzo trudno zabić.

 


Rodzaje wieżyczek i budynków:

Są 4 rodzaje budynków, możemy stawiać je tylko w okrągłych miejscach, oznaczonych flagami. Każdy budynek kosztuje odpowiednią sumę pieniędzy. Możemy je ulepszać, klikając w dany budynek, a następnie w ikonkę w kształcie złotej strzałki. Po kilku ulepszeniach możemy wybrać specjalizację budynku- jeden z dwóch odrębnych typów. Ulepszanie budynków znacznie podnosi rażenia i inne cechy ofensywne, a także nadaje cechy dodatkowe (magiczne). Osobnym typem budynku są Koszary (Barracks). Obok nich stacjonuje 3 żołnierzy, którzy atakują (ale też są atakowani) przez potwory. Najlepiej budować je w zatłoczonych miejscach, aby zastopowali wrogów pod ostrzałem innych naszych wieżyczek. Prócz 4 rodzajów budynków, są też 2 rodzaje ataku specjalnego- deszcz meteorytów i posiłki 2 żołnierzy. Opis poniżej:

 

Wieża łucznicza (Archer Tower)

Podstawowa wieżyczka, wyposażona w łuczników. Strzela szybko, ale dosyć słabo, ma dobry zasięg, może atakować każdy rodzaj potworów. Po ulepszeniu zyskuje siłę rażenia, zasięg i szybkość. Strzały łucznicze jednak rzadko kiedy przebiją silną zbroję potwora. Wieżyczkę, po kilku ulepszeniach podstawowych, możemy zmienić na jedną z dwóch wież specjalnych:

Wieża Strzelców (Rangers Hideout)– Jest bardzo szybka, lecz słaba. Posiada przydatną opcję trucia trafionych potworów przez 3 sekundy. Trucizna z łatwością przenika przez zbroje potworów i dobrze ją mieć, zwłaszcza w zatłoczonych miejscach. Druga opcja to zatrzymywanie potworów w miejscu przez dany okres czasu, przy pomocy korzeni pod ścieżką.

Wieża Muszkieterów- Ciekawa wieżyczka, ma bardzo duży zasięg i siłę rażenia. Jej wadą jest powolne strzelanie. Posiada ulepszenia- snajperów (zwiększona szansa, nawet do 60% na zadanie ciosu krytycznego). Drugie ulepszenie to rozpryskowy granat, zadający obrażenia na okolicznym terenie.

 

Koszary (Barracks)

Każdy taki budynek wysyła „w teren” 3 żołnierzy. Gdy zginą, po chwili pojawią się zastępcy. Żołnierze przydają się w miejscach, gdzie jest zasięg wielu wieżyczek, blokując potworom przejście. Miejsce przebywania żołnierzy możemy wyznaczyć przy pomocy flagi, w opcjach budynku. Żołnierze nie potrafią atakować latających potworów. Ulepszając koszary, żołnierze zyskują siłę, uzbrojenie, wytrzymałość, a także krócej musimy czekać na ich odnowienie. Ostateczne rozbudowanie Koszar prowadzi do 2 wariantów końcowych:

Paladyni (Holy Order)– Nasi żołnierze zamieniają się w mistrzów miecza, mogą też posiąść umiejętności magiczne- leczenie, ulepszona zbroja oraz święty cios.

Barbarzyńcy– Żołnierze z danych Koszar zostają barbarzyńcami, wyspecjalizowanymi w sile ataku. Możemy ich ulepszać, dodając im siły rażenia i wyposażając w rzucane topory (którymi mogą atakować z daleka, także latające potwory).

 

Magowie (Mages)

Wieżyczka, która atakuje każdy rodzaj potworów. Jest powolna, ale potrafi zadać dużo uszkodzeń i jej ulepszenia są bardzo ciekawe. Powinniśmy mieć przynajmniej jedną taką (a najlepiej dwie). Ataki magiczne przenikają przez zbroje potworów, ale niektóre z nich posiadają odporności magiczne. Ulepszając, znacznie zwiększamy zdolności bojowe wieżyczki. Jej 2 finalne postacie to:

Wielki Czarnoksiężnik (Arcane Wizard)– Posiada bardzo dużą siłę ataku, można wyposażyć go w promień śmierci (bywa zabójczy dla potwora) oraz teleportowanie potworów wstecz ścieżki.

Wielki Mag (Sorcerer Mage)– Ma średnią siłę ataku, ale ma ważną umiejętność przywoływania Golema na pole bitwy. Zachowuje się on podobnie do żołnierzy z Koszar. Jest jednak od nich dużo silniejszy. Mag potrafi też zamienić potwora w Owcę.

 

Artyleria Krasnoludów (Dwarven Bombard)

Jest to wieżyczka ‘masowego rażenia’. Warto zbudować na początku toru, aby wykorzystać jej walory przestrzenne na stłoczonych potworach. Nie potrafi atakować latających potworów. Po ulepszeniach, zyskuje znacznie na użyteczności bojowej. Ostateczne dwie postacie artylerii to:

Tesla 104– Ultranowoczesna broń elektryczno-radiowa. Razi błyskawicami duże grupy potworów. Możliwości błyskawic można dodatkowo ulepszyć.

500mm Big Bertha– Bardzo ciężkie działo rakietowe, strzela powolnie, ale z dużą siłą i na dużym obszarze rażenia. Idealna broń na duże, stłoczone grupy słabych potworów. Możemy dodatkowo ulepszyć moc pocisków.

 

Dodatkowa Broń:

Używamy dwoma ikonkami w lewym-dolnym rogu ekranu. Są one za darmo, ale możemy użyć ich raz na jakiś czas ładowania. Przydają się w wyjatkowych sytuacjach…

Deszcz Meteorytów (Rain of Fire)– Spuszcza w wybrane miejsce deszcz meteorytów, raniący naziemne potwory. Podstawowy czas ładowania- 80 sekund.

Posiłki (Reinforcements)– Przywołuje posiłki żołnierzy (sztuk: 2) w wybranym miejscu. Czas ładowania- 10 sekund.

 


Lokowanie wieżyczek:

Wieżyczki lokujemy tak, aby obejmowały zasięgiem jak największy fragment ścieżki. Najlepiej, kiedy obejmuje 2 oddalone od siebie fragmenty. Jak źle postawimy wieżyczkę, możemy ją sprzedać za 60% ceny kupna. Najlepiej robić kilka najsilniejszych wieżyczek, zamiast wielu słabych. Musimy różnicować rodzaje postawionych wieżyczek, gdyż potwory mają odmienne właściwości. Najlepiej tworzyć grupy wieżyczek, gdzie między nimi czekają nasi żołnierze z Koszar- będą oni blokować potwory w akompaniamencie świstających strzał, w takich miejscach zginie najwięcej wrogów.

Artylerię Krasnoludów budujemy na początku toru, gdzie potwory są stłoczone. Powinniśmy mieć przynajmniej jedną wieżyczkę Łuczniczą, ulepszoną do zadawania trucizn. Konieczny też będzie Mag (albo dwóch, w tym jeden z Golemem). Odpowiednie lokowanie i ulepszanie wieżyczek wymaga pewnej wprawy i doświadczenia. Jak (mniej-więcej) stawiać wieżyczki, wyjaśniono u dołu strony dla odpowiedniego poziomu.

 


Ulepszenia działań ofensywnych (gwiazdki):

W grze jest 12 poziomów. Po przejściu każdego z nich, w nagrodę dostajemy bonusowe gwiazdki. Jest to bardzo ważne udogodnienie, bez którego ciężko byłoby przejść grę. W kampanii, za przejście na poziomie trudności Normal dostajemy 3 gwiazdki (na Easy- dwie). Dodatkowo możemy dostać po jednej gwiazdce za przejście w trybach: Heroic Challenge i Iron Challenge. Łącznie daje to maksymalnie 5 gwiazdek na każdy poziom.

Aby wykorzystać gwiazdki, po przejściu poziomu, gdy wyświetli nam się mapa krainy, klikamy w Upgrades. Tam możemy przydzielić gwiazdki na bonusy w 6 kategoriach, dla każdego po 5 poziomów zaawansowania:

 

Ulepszenia Wieży Łuczniczej: (Archer Tower)

  1. Saly Age– Sprzedaż wieżyczki zwraca nam 90% jej wartości (zamiast 60%)
  2. Eagle Eye– Zwiększa zasięg ostrzału wieżyczki
  3. Piercing Shots– Strzały mocniej przekłuwają się przez zbroje potworów
  4. Far Shots– Zwiększa zasięg ostrzału wieżyczki
  5. Precision– Szansa na zadanie podwójnych obrażeń

 

Ulepszenia Koszar (Barracks):

  1. Toughness Training– Zwiększona wytrzymałość żołnierzy
  2. Better Armor– Ulepszona zbroja żołnierzy
  3. Improved Deployment– Zwiększa zasięg oddalenia żołnierzy od Koszar i obniża czas ich rekrutacji
  4. Endurance Training– Zwiększona wytrzymałość żołnierzy
  5. Spiked Armor– Ulepszona zbroja żołnierzy (działa także na Posiłki)

 

Ulepszenia Magów:

  1. Spell Reach– Zwiększa zasięg ostrzału wieżyczki
  2. Arcane Shatter– Każde trafienie obniża pancerz potwora
  3. Hermetic Study– Koszt wieżyczki i jej ulepszeń obniżony o 10%
  4. Empowered Magic– Zwiększa siłę ataku wieżyczki
  5. Slow Curse– Każde trafienie spowalnia potwora o połowę przez moment

 

Ulepszenia Krasnoludzkiej Artylerii: (Dwarven Bombard)

  1. Concentrated Fire– Zwiększa siłę ataku wieżyczki
  2. Range Finder– Zwiększa zasięg ostrzału wieżyczki
  3. Field Logistic– Koszt wieżyczki i jej ulepszeń obniżony o 10%
  4. Industrialization– Koszt ulepszeń wieżyczki obniżony o 25%
  5. Smart Targeting– Ulepszona skuteczność wieżyczki

 

Ulepszenia Deszczu Meteorytów: (Rain of Fire)

  1. Blazing Skies– Zwiększone obrażenia i 2 dodatkowe meteoryty
  2. Scorched Earth– Meteoryty utrzymują się na ścieżce przez 5 sekund, raniąc potwory
  3. The Fast & Furious– Zwiększone obrażenia, zwiększony zasięg o 25% i skrócone ładowanie o 10 sekund
  4. Blazing Earth– Podwojone obrażenia i czas leżenia meteorytów na ścieżce, skrócone ładowanie o 10 sekund
  5. Cataclysm– Zwiększone obrażenia i dodatkowe meteoryty w losowych ścieżkach

 

Ulepszenia Posiłków: (Reinforcements)

  1. Well Fed– Zwiększona wytrzymałość i siła posiłków
  2. Conscripts– Zwiększona wytrzymałość, siła i zbroja posiłków
  3. Warriors– Jeszcze wyższa wytrzymałość, siła i zbroja posiłków
  4. Legionaires– Najwyższa wytrzymałość, siła i zbroja posiłków
  5. Spear Throw– Wyposaża posiłki w włócznie, którymi mogą rzucać, także w latające potwory

Natomiast kampanie zostawiam wam do przejścia i pomyślenia jak przejść. Lecz Kingdom Rush jest bardzo kultową i wciągającą grą.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s